Tieturva 1

Tieturva 1 koulutus on siirtynyt kokonaan verkkokoulutukseksi.

Tieturva 1 koulutus on tarkoitettu kaikille yleisellä tiellä, kadulla tai muulla liikennealueella työskenteleville. Sen tavoitteena on lisätä työnjohdon ja työntekijöiden tietämystä työ ja liikenneturvallisuudesta sekä yhdenmukaistaa liikenteen ohjausta tiellä tehtävissä töissä. Se perehdyttää osallistujan teillä tehtävien töiden vaaroihin ja siihen, kuinka riskit tunnistetaan ja hallitaan.

Väylä vaatii Tieturva 1 koulutusta:

• henkilöltä, joka osallistuu tiellä tehtävään tienpitoon liittyvään työhön
  • tie- ja päällystysmateriaaleja kuljettavan auton kuljettajalta
  • työkoneen kuljettajalta muussa kuin kertaluonteisessa työssä
  • muussa työssä yleisellä tiellä työskentelevältä

Koulutuksen hyväksytysti suorittaminen tuottaa Tieturva 1 – pätevyyden ja oikeuttaa saamaan henkilökohtaisen Tieturva 1 – kortin. Pätevyys ja kortti ovat voimassa viisi vuotta ja niiden uusimen tapahtuu käymällä koulutus uudelleen.